تبلیغات
گرافیک به سبک کنتس - فراخوان چهارمین نشان پژوهشی اردیبهشت
صفحه اول تماس با ما RSS                     قالب وبلاگ
  
گرافیک به سبک کنتس


چهارمین دورهی مسابقه‌ی پژوهشی نشان اردیبهشت طبق روال پیشین در دو بخش تألیف و ترجمه برگزار خواهد شد. حق شرکت در این مسابقه برای اشخاص حقیقی است و به سازمان‌ها و مؤسسات علمی و اشخاص حقوقی تعلق نمی‌گیرد.

موضوع مقالات در بخش تألیف
پیشرفت تکنولوژی ارتباطات در عصر حاضر، بخش‌های مختلف طراحی گرافیک ایران را در بخش‌های تولید، تکثیر و ایده‌پردازی دستخوش تغییر و در پاره‌ای موارد در بخش بازار کار حرفهای و آموزش دچار بحران ساخته است. در همین راستا، پژوهش از جمله‌ی مهم‌ترین ابزارهای شناخت وضعیت موجود و فائق‌آمدن بر مشکلات و فراز و نشیب‌های رخ‌داده در آن است. بر همین اساس، «شورای سیاست گذاری، طرح و برنامه‌ریزی نشان اردیبهشت» تصمیم گرفت موضوع چهارمین نشان پژوهشی اردیبهشت را با محوریت آسیب‌شناسی طراحی گرافیک معاصر ایران برگزار کند. بنابراین از تمامی پژوهش‌گران و صاحب‌نظران این حوزه دعوت می‌شود تا با نگاهی بر وضعیت کنونی گرافیک ایران و نقدی که بر آن دارند، عوامل، خاستگاهها و راه‌های غلبه بر ناهنجاری‌ها و کاستیهای موجود را مورد بررسی قرار دهند. برخی از موضوعات پیشنهادی بر اساس محور کلی این فراخوان عبارتند از:
- آسیب شناسی گرافیک معاصر ایران از منظر وضعیت و سامان آموزش طراحی گرافیک در سطوح مختلف
- آسیب‌شناسی گرافیک معاصر ایران از منظر سطح دانش و مهارت طراح گرافیک
- آسیب‌شناسی گرافیک معاصر ایران از منظر مطالبات سفارش دهنده
- آسیب‌شناسی گرافیک معاصر ایران از منظر رویکردهای طراحان نسبت به حرفه‌ی خود
- آسیب‌شناسی گرافیک معاصر ایران از منظر مسائل شغلی و صنفی
- آسیب‌شناسی گرافیک معاصر ایران از منظر محدودیت‌های فنی
- آسیب‌شناسی گرافیک معاصر ایران از منظر محدودیت های فرهنگی
- آسیب‌شناسی گرافیک معاصر ایران از منظر گرافیک جشنواره‌ای
- آسیب‌شناسی گرافیک معاصر ایران از منظر فرهنگ عامه


موضوع مطالب در بخش ترجمه
موضوع مقالات و مطالب ارائه‌شده در بخش ترجمه آزاد است و بنا به صلاح‌دید طراح یا مترجمِ مطلب انجام خواهد گرفت. اما لازم است مطالب به‌گونه‌ای گزینش شوند که بتواند راه‌گشا و پاسخ‌گوی بخشی مهم از نیازهای تئوریک جامعه‌ی طراحان گرافیک ایران باشد.

مشخصات مقالههای ارسالی

- تناسب موضوع یا مسأله با محورهای موضوع مورد بحث
- در نگارش مقاله توجه به مرزبندی دقیق موضوع، بیان پرسش‌ها و هدف تحقیق، طرح دقیق مسأله‌ و ارائه‌ی تعریف علمی از مفاهیم و اصطلاحات تحقیق، تحلیل درست آراء و اندیشه‌ها و نقد روش‌مند آنها، انسجام منطقی و سازمان‌دهی مناسب مقاله، توجه به نوآوری و خلاقیت در پاسخ به پرسش‌های مقاله، مستند‌سازی و دقت در ذکر منابع و مآخذ معتبر و دست‌اول و شیوایی و رسایی ادبیات مقاله از اهمیت بسیاری برخوردار است.
- داشتن چکیده، مقدمه، بحث و نتیجه گیری برای مقالات ارائه‌شده در بخش تألیف ضروری است.
- چکیده مقالات حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلمه باشد.
- مقالات با قلـم لوتوس در اندازه‌ی ۱۴ پوینت و تعداد ۱۸ تا ۲۰ سطر در هر صفحه به صورت چاپی ارائه گردند. علاوه بر نسخه‌ی چاپ‌شده، نسخه‌ی کامل مقالات بایستی در محیط ۲۰۰۳ word یا بالاتـر و هم‌چنین به‌صورت PDF (به همراه تمامی تصاویر، جدول ها و نمودارها و اینفوگرافی) بر روی لوح فشرده تحویل داده شوند.
- دقت شود که تصاویر به‌کارگرفته‌شده در متن تماماً بایستی کاربردی و برای تبیین و تشریح مطالب بیان‌شده در متن باشند، بنابراین استفاده از تصاویری که جنبه‌ی تزئینی دارند مجاز نیست. هم‌چنین تصاویر باید در جای مناسب خود در متن قرار گیرند (نه این‌که به قسمت آخر مقاله منتقل شوند) و دربردارنده‌ی مشخصاتی هم‌چون شماره‌ی تصویر، نام خالق اثر، نام اثر، سال تولید اثر و منبع اثر باشند.
- فصل بندی مناسب بر اساس ساختار منطقی مقاله الزامی است.
- سلیس و روان بودن نوشتار از اهمیت فراوانی برخوردار است.
- اهتمام به استفاده از واژه های فارسی به جای واژه های بیگانه و در صورت لزوم آوردن واژه‌ی دقیق انگلیسی در پانوشت ضروری است.
- متمایز بودن نقل قول ها، با استفاده از تغییر اندازه قلم و تورفتگی متن الزامی است.
- حرکت گذاری صحیح نام‌های غیر ایرانی و خاص در طول متن و هم‌چنین آوردن املای انگلیسی آن‌ها در پانوشت الزامی است.
- ارجاعات به صورت درون متنی داده شود (نام خانوادگی، سال انتشار: شماره  صفحه) مثال: (حسینی، ۱۳۸۹: ۲۵)
- چنان‌چه در طول مقاله نیاز به توضیحات تکمیلی وجود دارد، این توضیحات بایستی به صورت پانوشت در همان صفحه بیایند.
- تعداد صفحات مطالب در بخش تألیف و ترجمه بین ۱۰ تا ۳۰ صفحه آزاد خواهد بود.
- فهرست منابع و مأخذ در آخر هر مقاله به صورت زیر آورده شود:
کتاب
(نام خانوادگی مولف، نام یا حرف اول نام مولف. سال انتشار اثر. عنوان كتاب (به صورت ایتالیک). محل انتشار اثر: نام مؤسسه‌ انتشاراتی، نوبت چاپ) مثال: (ممیز، مرتضی. (۱۳۸۲). حرف های تجربه. تهران: دید. چاپ دوم).
چنان‌چه اثر به صورت ترجمه باشد، منبع‌نویسی آن به صورت زیر خواهد بود:
آدامز، لوری (۱۳۸۸). روش‌شناسی هنر (ترجمه‌ی علی معصومی). تهران: موسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر (۱۹۹۶).

مجلات
نام خانوادگی مولف، نام و یا حرف اول نام مولف. سال انتشار. عنوان مقاله. نام مجله (به صورت ایتالیک)، دوره یا شماره مجله، شماره صفحات
مثال: بلوری، سولماز. (۱۳۸۲). نقوش ایرانی. نشان، ۱۴، ۶۱-۵۴.

مصاحبه

مثال: میرزایی، محسن (مصاحبه‌شونده) و سیفی، مهدی (مصاحبه‌کننده). (۱۳۸۷). تاریخ تبلیغات ایران از زاویه‌ای دیگر در گفت‌وگو با محسن میرزایی. حرفه هنرمند، ۲۶، ۹۷-۹۰.

وب‌سایت‌ها
نام خانوادگی مولف، نام و یا حرف اول نام مولف. (سال انتشار). عنوان مطلب. تاریخ دریافت مطلب. آدرس پایگاه الكترونیكی.
مثال: مهدی‌زاده، مریم. (۱۳۸۸). تاریخچه تبلیغات در آمریکا. بازبینی‌شده در ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ از http://www.rangmagazine.com/?type=dynamic & lang
- لازم است مطالب ارسال‌شده در بخش ترجمه به انضمام متن اصلی و بیان منبع اصلی (ترجمه بخشی از یک کتاب، مقاله، وب‌سایت و ...) ارائه شوند.
- توجه شود که تمامی تصاویر، جداول‌ و نمودارها با کیفیت مناسبِ چاپ در پوشه‌ای جداگانه ارائه شوند.
- همه‌ی موارد و مطالب فوق باید به همراه تکمیل فرم شرکت در فراخوان چهارمین نشان پژوهشی اردیبهشت ۴ که در سایت انجمن قابل دسترس است، تا پایان وقت اداری چهارشنبه ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۲ به نشانی دبیرخانه انجمن ارسال گردند.



درباره وبلاگ
موضوعات
آخرین مطالب
نویسندگان
آرشیو مطالب
پیوند ها
پیوندهای روزانه
صفحات جانبی
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
نمونه آثار من در نگارخانه ایرانی
مدل لباس
ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

دانلود فیلم